FAQ
Najczęściej zadawane pytania (FAQ)
NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA Z ZAKRESU TARGOWYCH USŁUG TELEINFORMATYCZNYCH
Jaka jest przepustowość łącza do Internetu?
Podstawowe przyłącze do internetu nie ma określonej gwarantowanej przepustowości. Globalna przepustowość jest współdzielona przez wszystkich przyłączonych wystawców. W praktyce przepustowość dostępna dla jednego wystawcy nie jest gorsza niż 8 Mb/s. Realizujemy również przyłącza z gwarantowaną przepustowością.
Czy istnieje możliwość gwarancji jakości usług (QoS)?
Tak, zgodnie z zamówionym poziomem gwarancji. Usługę można zamówień poprzez portal strefawystawcy,pl
Jakie są wymagania sprzętowe dla komputera, aby podłączyć się do Internetu?
Do stoiska wystawcy doprowadzany jest jeden przewód UTP zakończony wtyczką RJ45. Aby podłączyć komputer do sieci, musi on być wyposażony w kartę sieciową Ethernet (lub FastEthernet, lub GigabitEthernet).
Jakie są wymagania odnośnie konfiguracji ustawień sieciowych komputera, aby podłączyć się do Internetu?
Aby uzyskać połączenie z Internetem wymagane są odpowiednie ustawienia w konfiguracji systemu operacyjnego komputera. Dotyczy to adresu IP, należy ustawić automatyczne uzyskiwanie adresu IP oraz serwera DNS. Przydzielany adres IP należy do puli prywatnej (adres z sieci 10.0.0.0). Komunikacja z Internetem odbywa się dzięki dynamicznej translacji adresów (NAT/PAT). Drugim elementem jest konieczność wyłączenia usługi uwierzytelniania sieciowego (wg protokołu IEEE 802.1x).
Czy możliwość otrzymania zewnętrznego stałego publicznego adresu IP?
Wystawcy może zostać przydzielona publiczna podsieć adresów IP (dodatkowa usługa techniczna, zamawiana poprzez portal strefawystawcy,pl) na takich samych zasadach jak w przypadku prywatnej adresacji (automatyczne przydzielanie poprzez serwer DHCP). Ilość takich adresów jest ograniczona.
Jakie są wymagania odnośnie konfiguracji serwera Proxy?
MTP nie zabrania korzystania z serwerów Proxy. Należy jednak zwrócić uwagę na skonfigurowany adres serwera Proxy, musi on być a puli adresów publicznych (w innym przypadku nie będzie działał prawidłowo).
Jakie są uwarunkowania związane z bezpieczeństwem?
Osoby korzystające z usługi dostępu do sieci robią to na własne ryzyko. MTP nie odpowiada za ewentualne problemy wynikające z użytkowania sieci.
W przypadku naruszania przez Wystawcę zasad bezpiecznego korzystania z dostępu do sieci komputerowej, MTP ma prawo do zawieszenia świadczenia tej usługi.
Jaki jest obszar działania sieci wystawców ?
Zasięg sieci wystawców obejmuje powierzchnie wystawiennicze we wszystkich pawilonach wystawienniczych oraz we wszystkich salach konferencyjnych. Przyłącze może też zostać zrealizowane na teranie otwarty, takie oczekiwanie musi zostać potwierdzone przez służby techniczne Grupy MTP
W jakim miejscu zostanie wykonanie przyłącze?
Wystawca zamawiając usługę powinien określić lokalizację doprowadzenia przyłącza. W przypadku braku informacji o miejscu wyprowadzenia przyłącza, przewód UTP zakończony wtyczką RJ45 zostanie doprowadzony na zaplecze stoiska lub przy jego tylnej ściance. W miejscu wyprowadzenia przewód ten będzie miał dodatkowy zapas o długości 3-5 metrów.
Czy można podłączyć więcej niż jeden komputer do jednego przyłącza?
Tak, można. W tym celu niezbędne jest mówiąc obrazowo „powielenie sygnału” za pomocą urządzenia sieciowego typu koncentrator (ang. hub) lub przełącznik (ang. switch) o odpowiedniej liczbie portów. W trosce o bezpieczeństwo Wystawców ograniczamy liczbę możliwych komputerów podłączonych do jednego przyłącza do 8 adresów MAC. Zwiększenie ilości jest usługą zamawianą przez portal strefawystawcy.pl
Należy zwrócić uwagę czy podłączone urządzenie sieciowe obsługuje protokół STP, jeżeli tak to należy tę funkcjonalność wyłączyć. Urządzenie sieciowe może Wystawca wynająć od MTP lub wykorzystać własne.
Czy realizowane są specyficzne wymagania Wystawców?
W zależności od potrzeb Wystawcy możliwa jest zmiana standardowej konfiguracji przyłącza. Oferowane są następujące usługi:
- przydzielenie publicznego adresu IP
- wydzielenie chronionej sieci wirtualnej (VLAN) dla wystawcy (standardowo ruch pomiędzy przyłączami LAN jest blokowany, co uniemożliwia użytkownikom wzajemna komunikacje wewnątrz LAN)
Zmiana standardowej konfiguracji przyłącza realizowana jest usługą zamawianą przez portal strefawystawcy.pl.
Jak uzyskać dodatkowe informacje techniczne związane z usługami IT?
Informacje dotyczące przyłącza do Internetu znajdują się na naszych stronach internetowych pod adresem tech.mtp.pl , dostępny jest także serwis w języku angielskim pod adresem tech.mtp.pl/en.
W przypadku dodatkowych pytań pomocą służy sekcja Targowych Usług Technicznych:
TARGOWE USŁUGI TECHNICZNE
Gmach Administracj, parter (Wejście od ul. Glogowskiej, jak i z terenu MTP)
Tel. +48 61 869 2333
Fax +48 61 869 2330
e-mail: tech
Czy cena za wykonanie przyłącza do Internetu jest cena ostateczną?
Do zamówionej usługi nie są doliczane dodatkowe opłaty.
Czy cena za wykonanie przyłącza telefonicznego z aparatem VOiP jest ceną ostateczną?
Nie. Po zakończeniu imprezy Wystawca obciążany jest dodatkowo za przeprowadzone połączenia wg bilingu operatora.
Czy podłączając swój aparat telefoniczny usługa będzie tańsza?
Nie. Nie ma możliwości podłączenia własnego urządzenia.
Jak złożyć zamówienie na przyłącze do Internetu oraz inne usługi teleinformatyczne?
Zamówienie należy składać poprzez portal strefawystawcy.pl.